måndag 26 januari 2015

Bok tips!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var det när jag läste boken Bli grymt rik på aktier! av Anders Haskel som jag blev inspirerad att ta tag i mitt sparande! Har du inte läst den boken så tycker jag absolut du skall köpa den boken och läsa den.

Boken jag läser nu Investeringsboken: din guide till ekonomiskt oberoende av Anders Ström känns också bra jag har bara läst ca 1/3 av boken men till en början är den bra. Boken handlar om hur man lär sig göra rätt investeringar samt så får man följa några framgångsrika investerares resa hur de lyckas bygga upp sin förmögenhet.

Sedan köpte jag även en till bok här i dagarna och de var Investerarens Uppslagsbok som jag tycker känns väldigt nyttig att ha. Som nybörjare dyker det ibland upp ord som man inte riktigt förstår när man läser bolagsanalyser eller bara läser om investeringar i allmänhet så denna uppslagsbok är väldigt bra då. Alla ord jag letat efter har jag iaf fått förklarade för mig i boken.

Så där har vi tre bra boktips till att börja med. Dessa böcker är otroligt bra för inspiration så har du inte läst dem gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar