torsdag 15 januari 2015

Ta tag i mitt sparande!


Jag har länge vart intresserad av att investera i aktier och fonder men har inte lagt ner den tid jag önskar göra och som jag ska börja göra. Efter att jag läste boken "blir grymt rik på aktier!" av Anders Haskel så fick jag mer inspiration igen, så då bestämde jag mig att börja lägga ner mer tid på att hitta bra bolag att investera i. Min portfölj idag består både av aktier och fonder ca 50% av vardera kommer visa både portfölj och fördelning längre ner. Min plan är att gå över allt mer till aktier men jag har inte bråttom så kommer köpa in mig i bolag när jag tycker mig hitta något bra att investera i så inte köpa in mig på aktiemarknaden bara för att jag ska. Min långsiktiga plan är att bygga en bra utdelningsportfölj som ska ge mig ett bra extra tillskott till min ekonomi i framtiden.

Jag kommer att visa det innehav jag har i portföljen varje månad samt visa utvecklingen månad för månad.

Min portfölj 20141231

   
Fördelning Aktier och Fonder


Nu ska jag läsa Aktiespararen som kom i postlådan idag / på återseende 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar