söndag 15 februari 2015

Bästa januarimånaden på 20 år och minus ränta!

2015 startar fantastiskt med den bästa januarimånaden på börsen på hela 20 år. Inte nog med det så fick vi i veckan minusränta så börsen fortsatte ännu mer rätt upp, Hur skall detta sluta.
Det känns farligt att köpa in sig något mer på börsen nu fast den går stadigt uppåt hela tiden men kollar man historiskt så är det när allt pekar på att man skall ha alla sina tillgångar i aktier som kraschen kommer. När alla säger köp så kommer nedgången, men kommer nedgången i år eller när blir det? de är frågan. 
Samtidigt är det frustrerande att sitta med likvida medel som inte ger någon avkastning alls när börsen bara fortsätter uppåt. 
Men jag skall inte vara allt för bitter har fortfarande mer än 50% mot aktiemarknaden så har vart med på denna fina uppgång iaf. 

Peab är en aktie jag har fått vart med på en riktigt fin resa i. 
Eftersom jag ändå tror på en nedgång i år så är min fundering om jag skall sälja av Peab nu för att kunna köpa mer om nedgången kommer. 

Sandvik och Volvo tror jag skall fortsätta uppåt ett tag till så dem aktierna funderar jag inte på att göra mig av med nu iaf. 

Den aktie jag har siktat in mig på att köpa är Castellum men känner att den idag är för dyr men samtidigt kanske börsen rullar på ett år till och då tycker jag fastighetsbolag borde vara attraktiva med tanke på minusränta mm.

Fastighetsbolag är det jag kollar extra på nu eftersom det är något som fattas i min portfölj just nu men ska absolut in så småningom. 

Kom gärna med förslag på era favoriter inom fastighetssektorn. 

Nu skall jag lägga mig på min sköna Shakti spikmatta och läsa lite för att få mer inspiration för kommande investeringar. 

Nu har vi en spännande vecka framför oss, lycka till med era investeringar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar